28 Aralık 2010 Salı

Bülent Ortaçgil - SEN 2010

Hiç eskimeyen şarkılara yenileri eklendi.

 Hiç Canım Yanmaz

Oturmuşum deniz kıyısına / Tam da karşısına / Çakıl taşlarını suya atarım / şimdilerde havalar serin / Sonbahar da giderek yakın / İçimde bir yaz doymuşluğu / Artık hiç canım yanmaz / Çünkü kaptan denize açılmaz / Korktuğu rüzgarlardan mıdır? / Benden midir? / Başka bir şeyden midir? / Konuşmak gelmez içimden / Ya da öf pöf dışarı doğru / Bilirim ki ellerim bağlı / Yaşamak berraklaşır / Bütün yüzler bulanıklaşır / Yer ve zaman savaşları / Artık hiç canım yanmaz / Çünkü kaptan denize açılmaz / Kabuklaşan yaralardan mıdır? / Benden midir? / Başka bir şeyden midir? / O muydu ondan önce? / Sen miydin ondan sonra? / Romanlarım öyküleşir / Hastalıklarımı dinlerim / Gittikçe babama benzerim / Sokaklarım karmaşıklaşır / Artık hiç canım yanmaz / Çünkü kaptan denize açılmaz / Güvensiz tayfalardan mıdır? / Benden midir? / Başka bir şeyden midir? / Tut vira tut / Çek vira çek / Tut vira tut / Haydi yallah.


Denize Doğru

Çözdüm, herşey çok basit / Denize doğru / Üç beş dakika yeter derdimi anlatmaya / Zaten çoğu şey değmez çok konuşmaya / Denize doğru / Düşlerimde bile kaçtım / Denize doğru / Aslında kaçmak değil, sevgiye koşmak / Sessizdiler ama çoktular / Biraz deli, biraz çocuktular / Denize doğru / Kolunu kaptıranlara çare bulunmaz / Yaşam bizden hızlı, beklesen olmaz / Kararımı çoktan verdim / Denize doğru / Gülmez, çünkü hiç bilmez, dertleri ağır / Bütün kapılar çalınır ama bilgeler sağır / Mışlar mişler ne demişler / Burada bulamamışlar / Denize doğru / Gittim, çünkü eskittim kentin sokaklarını / Kimsenin umurunda değil, suratlar soğuk / Ardımda çok şey bırakmadım / Kalanları da almadım / Denize doğru / Adını düşürenlere üzülsen değmez / Sesini kaybedenlerin bir şarkısı olmaz / Kararımı çoktan verdim / Denize doğru


İstediğini Yap

 Eskiden iyi meslekti doktorluk / Bu zamanın modası mühendislik / Sana bir şey söyleyeyim mi? / İyi meslek yoktur / Mesleğini iyi yapan insanlar var / Kerem ile Aslı'nın aşkı birinci / Leyla ile Mecnun'unki ondan sonra / Sana bir şey söyleyeyim mi? / Büyük aşk yoktur / Aşklarını büyütebilen insanlar var / İstediğini yap / Çok geç kalmadan / Daha güç olmadan / İstediğini yap / Her şey bitmeden / Senin yargıların en doğru / Benimkiler en en doğru / Sana bir şey söyleyeyim mi? / Doğru yanlış yoktur / Başka yerlerden bakan insanlar var / İstediğini yap / Çok geç kalmadan / Daha güç olmadan / İstediğini yap / Her şey bitmeden


Sen Sorumlusun

Gökyüzü bir çocuk resmi / Çağla yeşili ve pespembe / Cam buğularının her yerine adını yazdım / Pamuk yumuşaklığında deniz / Güneş sıcaklığında aşkımız / Cam buğularının her yerine adını yazdım / Sokaklara apartman girişlerine / Kapılara, market çıkışlarına yazdım / Ama sen sorumlusun / Duraklara, kaldırım taşlarına / Defterlere, satır başlarına yazdım / Ama sen sorumlusun / Bir avuç yıldız gökyüzünde / Ayışığı da benden hediye / Cam buğularının her yerine adını yazdım / Alabildiğine yaşama sevinci / Verebildiğine kırılgan sevgi / Cam buğularının her yerine adını yazdım / Pencerelere, bütün aynalara / Gazetelerin ilan sayfalarına yazdım / Ama sen sorumlusun / Denizde, kıyıda, bütün kumlara / Rüzgarda uçuşan yapraklara yazdım / Ama sen sorumlusun / Yolda kirlenmiş araba camlarına / Yeni boyanmış beyaz duvarlara yazdım / Ama sen sorumlusun


Acıtır

Nisan denizi gibi acıtır / Hoşgeldin değil, hoşçakal acıtır / Aklında resimler / Hep geri sarıyorsan / Biraz da duygun varsa, acıtır / Güneşe bakmışız gibi acıtır / Tutuşmuş da yanmamışız gibi acıtır / Üstün biraz hafifse / Ve ayaz bindirmişse / Kaçacak yer yoksa, acıtır / Tepemizde bulutlar / Yağmuru unuttular / Kuru toprak gibiysen acıtır / Ay dolunay / Deniz yanıyor / Ben ner'deyim / Ben ner'deyim / Saat çok geç / Belki gece üç / Kimlerleyim / Kimlerleyim / Ben ner'deyim / Öğrenmiş de inanmamışız gibi acıtır / inanmış ama öğrenmemişiz gibi gibi acıtır / Aklın havadaysa / Ve sen yerdeysen /  Bir de fark edersen acıtır / Yudum yudum biriktirmişiz / Biri çarpıp dökmüşsse / Ve artık dolmuyorsa, acıtır / Ay dolunay / Deniz yanıyor / Ben ner'deyim / Ben ner'deyim / Saat çok geç / Belki gece üç / Kimlerleyim / Kimlerleyim / Ben ner'deyim


Adalar

Gittik gittik, denize açıldık / Rüzgarlara bindik taşındık / Shaman'la* süzülürüz bilinmeze / Kaptanımız yaşlı ve usta / Güneş kızgın, tepemizde / Yan yatmışız dostumuz poyraza / Her şeyden uzak / Adalar / İnsanlar gibi / Su altından tutuşmuş elleri
*Shaman: Yıllardır yelken yapılan bir arkadaş teknesinin adı




Telofon

İstediğimde bulurum seni, artık özelin yok / Her an ulaşırım sana, artık özelin yok / Mazeret tanımam, eğer açıksan / Bir cüzdan gibi yanında taşırsan / Sabah akşam fark etmez artık özelin yok / Eskiden telefonlar / sağda solda küçük notlar / 'Bütün gün seni aradım evde yoktun' demeler / Postaneler, kulübeler, bozuk hatlar, jetonlar / 'Hep seni aradım kimse yok' / Çağ başka bir çağ, En gerekli şey sensin / Herkeste kendine özgü, En değerli şey sensin / Aşksız kalırım, ama sensiz kalamam / Unuttuğum an, kimsesizim yapamam / Her şeyimi sana anlattım, tek dostum sensin / Eskiden telefonlar / sağda solda küçük notlar / 'Bütün gün seni aradım evde yoktun' demeler / Postaneler, kulübeler, bozuk hatlar, jetonlar / 'Hep seni aradım kimse yok'


Ayrıntılar

Hep çok şey istedim, beğenilmedim / Sevenler de oldu / Bu kez ben kaçtım / Bir kaç kez aşık oldum / Her şeyi yıkıp geçtim / Daha çok gençtim / Fark etmemişim / Yaşadık ve öğrendik / Herkes başka biçimde / Taşırım hala ayrıntıları içimde / Bir köşem var, adım belli / Sevdiklerim artık yanımda / Bir mirasyedi gibiyim, yatarken bu kumsalda / Ben mutlu, sen umutlu / Beklentiler var, yaş elli / Hayat sürgit değil, sonu başından belli / Yaşadık ve öğrendik / Her şey başka şekilde / Taşırım hala ayrıntıları içimde / Hiçbir şeye inanmadım uğruna ölecek kadar / inanlara imrendim, o zaman yaşamak çok kolay / Yıkılan duvarlar gördüm / Coğrafyanın değiştiğini / Hiç kimse değiştiremedi güçlünün haksızlığını / Yaşadık ve öğrendik / Herkes başka biçimde / Taşırım hala ayrıntıları içimde



Niçin (1969)

Sıcak gün ve güneş işte / İnsanlar oturuyor / Yemyeşil ağaçlar ve çiçek / İnsanlar susuyor / Nazlanma sen, ver ellerini / Hadi yürüyelim açık havada / Beyaz ay ve gece işte / İnsanlar uyuyor / Yollar boş ve sessiz / İnsanlar susuyor / Nazlanma sen, ver ellerini / Hadi yürüyelim açık havada





Sen / Ben


Sen, evet sen / Bir köşede bekliyorken / Ben, çünkü ben / Ayarı bozulmuş tekliyorken / Renkler müşkül durumda / Ressamlar şaşkın / Hiç değişmez bu günlerde / Aşk yorgun düşmüş / Aşk meşgul /Hiç gelmez bu günlerde / Ben, ancak ben / Tüm virgülleri ararken / Sen, zira sen / Noktayı koymuştun zaten / Renkler müşkül durumda / Ressamlar şaşkın / Hiç değişmez bu günlerde / Aşk yorgun düşmüş / Aşk meşgul / Hiç gelmez bu günlerde



Ne desem boş be Miskin bu'dur diyorum. Ne diyeyim ki.

1 yorum:

Aynadaki Aksim dedi ki...

oha lan! ben de istiyom!